chalele

bilder saknas

Kategori: Allmänt

tänkte sammanfatta min julhelg lite här då va.. (måste vara skittråkigt att läsa detta)

fredag julafton:
dagen började med att min bror hämtade mig och vi åkte till farmor. där mötte vi också emma och pappa som hade tagit en annan bil. farmor är på ett ålderdomshem, och där gav vi henne julklappar och fikade lite. sen drog vi vidare till farfar som är på ett annat äldreboende. gjorde typ samma sak där. sen fick vi stressa hem till pappa och hämta lite grejer, för att sedan köra tillbaka till farmor och farfar, hämta dom och köra hem dom till ann-christin (min faster). med andra ord så blev det en jävla massa bilåkning hit och dit.
väl hemma hos pappa igen gjorde vi iordning maten medans erik hämtade fia, mickan och inga-lill. sen var det kalle. måste bara säga att jag älskar tomtenissen som målar med schackrutad målarfärg haha <3
efter kalle var det dags för julbordet. så jävla gött! mätta och belåtna satt vi och minglade en stund tills det blev julklappsutdelning. jag fick massa kul grejer!
resten av kvällen satt vi alla bara o tjötade, och sen körde erik hem mig till mamma. där var också kajsa (min yngsta moster) och dom satt och söp. till min förvåning var också mikael där! han hade kommit utan förvarning till varken mig eller mamma, haha. han skulle ändå kommit tidigt på juldagen, men orkade tydligen inte stanna hemma. bra avslut på dagen!

lördag juldagen:
jag och mikael gick upp och käkade frukost. gjorde oss sedan iordning för att åka till mediamarkt. han skulle köpa en ny tv, men den var tyvärr slut. det var hur mycket folk som helst där inne, shiiit. iallafall. jag hittade en mp3 som jag ville ha. men eftersom jag önskat med en av mamma, ville jag inte köpa den.
vi gick istället in på ica maxi och köpte lite skit där. sen kom erik och mange o hämtade oss.
kl 3 satte vi oss och käkade mammas middag som inte alls skulle ha med julen att göra. bakad potatis med 3 olika kalla såser (romsås, vitlök, och någon annan) och ungslagad lax. SÅ JÄVLA GOTT. där var mamma, jag, mikael, min bror, syster och hennes kille patrik. väldigt trevligt! efter middagen blev det julklappsöppning för andra gången. det gillar vi :D
sen vid 8tiden drog jag ut med brorsan, mikael och emma (kompis emma). det var hur många som helst som jag kände på krogen, haha. drack inte så mycket, och åkte hem vid typ 11.

söndag annandag jul:
gick upp i god tid för att åka till frölunda torg och handla på rean med mikael, emma och hennes lillasyster anna. mikael köpte ett par skitsnygga crockerbyxor för bara 300 spenn. emma hittade 1 klänning och 2 tröjor. anna vet jag inte riktigt om hon handlade något eller inte. jag själva köpte ett par shorts, en partytop och en t-shirt.
vid halv 3 åkte jag och mikael till mormor. vi åker alltid dit på annandan för att fira jul lite med släkten. där käkade vi skitgod mat och sen gjorde vi någon frågetävling och julhistoria typ. jag och mormor var ett lag och vi vann!
vid 7 åkte vi hem och jag och mikael spenderade kvällen med mys. bra avslut på julhelgen som varit otroligt stressande, men också väldigt trevlig! pöss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: