chalele

bajs

Kategori: Allmänt


idag hade jag ensemble. under den lektionen gick vi ner till entréhallen och tittade på en teater som Scenisk gestaltning årskurs 3 hade gjort. den var skitbra tycker jag. den hette "Vem är jag? Syns det på utsidan?" och handlade om att man sätter stämplar på människor utan att egentligen känna dem. mycket fördomar och sånt. så under teatern fick man lära känna 7 olika karaktärer som då hade etiketter på sig. tex "bögjävel" "dampbarn" "nörd" "slampa" osv. och skådespelarna var jätteduktiga verkligen!
utan att säga det högt kände jag igen mig ganska väl i några av karaktärerna. hur dom kände och tänkte över hur dom blev bemötta, och hur dom faktiskt egentligen var. skönt att se någon annan sätta ord på det.

efter ensemblen var det bamba och sen sex och samlevnad. vi fick tillbaka våra prov. jag fick 2 poäng från mvg, alltså vg. pretty awesome! sen var det litterär gestaltning. vi har påbörjat det sista arbetet, en novell. jag har hunnit skriva typ ett A4. får se hur lång den blir. vi skulle skriva på novellerna idag på lektionen (som var den sista lektionen i litterär gestaltning) men jag fick inte gjort någonting alls. kan inte koncentrera mig på att skriva på samma sätt när det är massa folk runt om mig. kan inte tänka. att mina lärare fortfarande inte har fattat det alltså.. haha hur trög får man bli? jag vet att det är deras plikt som lärare att fortsätta tjata så att jag får någonting gjort, för annars sköter dom ju inte sitt jobb. men då kan man väl låta mig sitta ensam i ett bås och jobba? liksom herregud, under alla 3 åren på gymnasiet har jag förklarat klart och tydligt för alla mina lärare att jag är dum i huvudet och kan inte jobba i normal skolmiljö, och frågat om jag inte får sätta mig i ett bås eller ett mindre rum där jag är ensam. men nääääääää, jag ska sitta där bland 30 pers och försöka koncentrera mig när min fokus bryts såfort jag hör en penna tappas i golvet, någon klicka med sin mobil, viskningar, gungande på en stol.. DET FUNKAR INTE! FAN VAD SUR JAG BLIR. JAG VET ATT JAG ÄR EFTERBLIVEN MEN NI GÖR FAN INTE SAKEN BÄTTRE. finns en lärare som faktiskt visat att han bryr sig och det är sverker. tack. hade nog hoppat av skolan i tvåan om det inte vore för honom. hur som helst, jag kan inte arbeta när jag är omringad av människor, ljud och rörelser, så deal with it. tappar greppet totalt ju, kan inte fokusera alls. men herbert är ganska chill så han sket i vilket. fast jag tror han visste att jag spenderade hela lektionen framför facebook.

gud, jag är ju i en emotionell virvelvind just nu. tack och adjö

Kommentarer


Kommentera inlägget här: