chalele

I WILL remember you

Kategori: Allmänt




hallu. mannen ni ser på bilden är en beatbox-frilansare. just nu spelar han i brunnsparken och idag hade jag och emma turen att stöta på honom där! vi stod och lyssnade en stund, och sen när han skulle ta en paus lutade han sig fram och frågade mig om jag hade en tändare att låna. han var engelsman och hade såndär go brittisk dialekt. så vi stod där och tjötade med honom ett tag, ställde lite frågor om när han kom hit och vad han tycker om sverige osv, och han ställde oss frågor om vad vi gjorde på fritiden och såntdär. det var tydligen hans heltidsjobb att spela på gatan och sälja sin skiva för 50 spenn. skivan var inspelad med han och hans kompis. kompisen spelar bluesgitarr och han beatboxar som sagt, och spelar munspel.
han var väldigt humoristisk och rolig. jävla skön kille alltså! när han skulle börja beatboxa igen tog han oss o handen och frågade efter namn. han skulle komma ihåg oss sa han.
vi stod kvar och lyssnade några minuter till, sen skulle han sluta för dagen. han avslutade med att dra fram ett munspel och lira lite samtidigt som han beatboxade. det var jättefint. hur coolt som helst dessutom. spelade in allt. har aldrig sett en bättre beatboxare än han någonstanns, inte ens på tv eller så. fyfan vad bra han var!
ska in till stan imorgon och köpa hans skiva. hade inga cash med mig idag. ska bli kul att lyssna på han igen. uppmanar dom som läser att ta en sväng till brunnsparken och lyssna lite. han skulle fortsätta i göteborg i någon månad till typ.
var tvungen att skriva av mig om dethär, för han gjorde min dag typ. tack och adjö

Kommentarer


Kommentera inlägget här: