chalele

the long road

Kategori: Allmänt

tjaa. denhär dagen började med att jag som vanligt vaknade tidigt av mikaels snarkningar. klockan var väl 9 eller nåt. fick gå upp och lägga mig i syrrans säng, men somnade aldrig så jag gjorde frukost istället. sen vilade jag mig en stund i väntan på att han skulle vakna. och när han gjorde det var det lunchtid så vi bakade scones. så jävla gott är det! efter lunch gick vi och la oss o lyssnade på mina älskade kentskivor. somnade till lite och vaknade vid 3 haha. då gjorde vi oss iordning och gick ut på en prommenad i det fina vädret. väl hemma igen städade jag mitt rum. sen var det middag hahah. vi bara äter hela tiden. aja. efter middag satte mamma, mikael och jag oss ner för att måla påskägg! det är så mysigt tycker jag. något vi alltid har gjort med mamma i alla år. fast denna gången var mina syskon inte här, men det var mysigt ändå.
nu sitter jag här och lyssnar på älskade mark knopfler. för er som inte vet är han sångare och gitarrist i dire straits, vilket är ett jävligt bra band. gammalt rockband typ. han själv gör dock inte riktigt rock. snarare gitarr+sång-ballader. ganska countryinfluerat. så jävla härligt att lyssna på sånt när det är fint väder. ultimat glädje.
om en timma ska jag och mikael över till alexandra och där kommer också amanda och pelle vara. ska bli mysigt. hon har bett mig ta med några spel, så jag kan anta hur kvällen kommer se ut, hehe :)
nu säger mikael att vi ska spela yatzy innan vi drar, så jag får väl göra det då. han är typ beroende av yatzy. önskar mina läsare (som jag inte vet vilka det är ens) en härlig värkväll! tack och adjö


äggen vi målade! mikaels är den blåa med fingeravtryck och den med en stor glad gubbe på hahah <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: