chalele

och det tar hundratals år att dölja felen

Kategori: Allmänt


tjenaa. träffade Ingemar idag igen. vårat möte som egentligen ska vara i ungefär en timme, men som brukar bli ungefär en och en halv - 2 timmar, blev idag nästan 3 och en halv timme långt. MEN! vi fick mycket gjort! jag har nu fixat ansökningarna till två olika folkhögskolor. för att kunna skicka in dom ska jag fixa:
ett fotografi på mig själv
ett personbevis från skattemyndigheten
skriva ett personligt brev till ansökningarna
skriva ut kopior på grundskole-och gymnasiebetyg

detta ska jag göra tills jag träffar Ingemar nästa gång, vilket förmodligen blir i nästa vecka. herregud vad mycket mekk bara för en jäkla ansökning till en skola?! kommer aldrig hinna/kunna fixa allt detta själv, så han får nog hjälpa mig iallafall.
när vi väl har skickat in ansökningarna och dom kommit fram ska vi ringa båda skolorna och boka tid för studiebesök. han ska åka med mig dit, vilket innebär att han kör, vilket är väldigt skönt för mitt busskort gäller bara inom göteborg, och dessa 2 skolorna ligger i ljungkile och på tjörn. det är allmäna kurser jag söker på båda, med inriktning Musik. allmän kurs innebär att man kan läsa upp gymnasie/grundskolebetyg samtidigt som man läser sin inriktning.

jag känner mig verkligen peppad nu. Ingemar är en bra peppare, och han hjälper till så att jag får saker gjort. han får mig på fötter. underbart. kanske blir något av mig iallafall? kanske.

Kommentarer

  • Andrea säger:

    ska du läsa gymnasiegrejer efter studenten?

    2011-02-27 | 10:29:00
  • chalele säger:

    yes obvoius, det står ju i texten (:

    2011-02-27 | 11:32:31
    Bloggadress: http://chalele.blogg.se/
  • chalele säger:

    obvious*

    2011-02-27 | 11:33:15
    Bloggadress: http://chalele.blogg.se/
  • Andrea säger:

    varför då? :O

    2011-02-28 | 09:35:56

Kommentera inlägget här: