chalele

vi kan göra vad du vill, jag vill bara va bredvid

Kategori: Allmänt


morgonen efter studenten fick man gå upp tidigt för att bli hämtad av ingemar och åka på intagningsprov på ljungkila folkhögskola. jag var faktiskt inte så bakis, hade lite ont i halsen bara. men drack te och tog en panodil i förbyggande syfte. i bilen påväg upp till ljungkile hade jag och ingemar en väldigt trevlig och givande konversation om politik och samhället. det var inte förns vi hade 5 min kvar som han kom på att jag faktiskt tog studenten dagen innan och började fråga om det var osv hahaha. gjorde inte så mycket, politik och samhällsfrågor är så mycket intressantare än mitt liv ändå.
väl framme på skolan blev jag mottagen av 2 lärare, en man och en kvinna. de båda var musiklärare. vi gick in i ett rum fullt av instrument och grejer, satte oss ner vid ett bord och dom började ställa frågor om mig. det var nästan som en arbetsintervju, fast mycket mer avslappnad. dom var väldigt trevliga.
sen var det dags för mitt "framträdande". jag sjöng en låt av laleh. "han tuggar kex" heter den, väldigt fin låt. sen ville dom jag skulle sjunga broder jacob och cecilia lind också, när dom kompade på piano och gitarr. det gick hur bra som helst. jag blev faktiskt nöjd över mig själv för en gångs skull. jag lämnade med en positiv magkänsla och hoppas nu verkligen att jag kommer in! skulle få besked inom 2 veckor. men kommer jag inte in där har jag ju redan kommit in på en annan skola, så jag har ju backup. fast jag vill verkligen gå ljungkile. vi får se hur det blir, jag kan bara hoppas. tack och adjö

Kommentarer


Kommentera inlägget här: