chalele

bläääääöööhhh

Kategori: Allmänt

hallouu. idag åkte jag, mikael, bror min och mange hem till mickan och sofia. vi spelade ett spel som faktiskt var ganska kul (tyckte jag eftersom jag gillar musik. det hette "Så det kan låta"). vi avbröt mitt i spelandet för att kolla det sista avsnittet av solsidan. jag har aldrig följt programmet och har därför inte riktigt fattat mig på själva poängen i serien, men eftersom det är min humor så tyckte jag det var underhållande. har sett några avsnitt innan också. typ 3 kanske. får väl se hela serien någon gång!
när solsidan var slut spelade vi lite till, men avslutade ganska fort för att lille mange så himla gärna ville titta på disneyfilmen Förtrollad! han sa att han hade velat se den sen den kom ut på bio.. haha söt.
fast den var inte så bra som han trodde, så efter någon timma bestämde vi oss för att åka hem istället. han hade sin jobbil som bara har 2 sittplatser och brorsan skulle ju sitta där fram, så jag och mikael fick tränga in oss i skåpet. hihi busigt.
nu är vi hemma och jag har så jävla ont i magen så jag tror den ska sprängas. måste råkat få in mig gluten på något sätt.. alltså denna smärtan är obeskrivlig. jag har aldrig varit med om värre. brukar ligga i sängen och vrida mig i smärtor samtidigt som jag skriker efter mamma och hjälp. så jävla hemskt ändå.
börjar bli sur när folk klagar på mat. i början när jag hade fått sjukdomen var jag inte det, men nu börjar det verkligen störa mig. att folk är så jävla kräsna liksom? innan jag fick sjukdomen var jag inte speciellt kräsen, jag åt det mesta eller försökte iallafall lära mig att gilla viss mat. t.ex ost, mjölk, gurka och senap är saker jag lärde mig äta när jag var typ 15 och uppåt. så därför vet jag att man kan lära sig det, smaklökarna liksom vänjer sig tillslut och ger med sig. och sen är det plötsligt skitgott!
så till alla er kräsna jävlar: ät och njut för fan! ni ska vara glada att ni slipper vara allergiska mot något som finns i majoriteten av husmanskosten typ. och att om ni råkade få i er minsta smula av detta så skulle ni få vrida er i smärtor i timmar. SÅN JÄVLA SMÄRTA ÄR DET!

gaah, var bara tvungen att släppa ut det. självklart finns det sjukdomar och allergier som är hundra gånger värre än glutenintolerans. men jag är bara mänsklig och då måste jag få beklaga mig över denna smärta och jag måste få hoppas att alla som inte är det tar vara på vad dom kan äta och inte beklagar sig i onödan!

Kommentarer

  • Emma säger:

    älskade fia. gud vad jag saknar dig.

    vi får kolla på solsidan du och jag, jag har båda säsongerna.

    jag älskar solsidan! särskilt den första säsongen, den är bäst.

    imorgon kommer jag till skolan. jag ska äta med mina "vanliga vänner", haha, vi har ju så olika ät-tider imorgon, men vi får ses!

    när slutar du?

    du och jag. <3

    2011-03-21 | 00:12:53
    Bloggadress: http://emmaaawinberg.blogg.se/
  • chalele säger:

    hihi jag träffade dig idag :D

    saknar dig också, massor. <3

    2011-03-21 | 13:09:29
    Bloggadress: http://chalele.blogg.se/
  • chalele säger:

    och juste, klart vi ska se på solsidan!

    2011-03-21 | 13:10:00
    Bloggadress: http://chalele.blogg.se/
  • emma säger:

    HÄRLIGT :D

    2011-03-21 | 21:10:15
    Bloggadress: http://emmaaawinberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: