chalele

carro sneglar på min skärm

Kategori: Allmänt

var fortfarande öm i magen när jag vaknade imorse och struntade därför i att komma i tid till rörlig bildlektionen. åkte istället direkt till donken där jag mötte melina. efter en stund kom också sverker och carro. vi satt och spontantjötade lite, väldigt trevligt. har verkligen sett fram emot att träffa honom! känns som att det borde göras oftare..
när vi hade dratt därifrån mötte vi emma utanför skolan! riktigt kul att se henne här faktiskt, hon har ju varit sjukskriven i en månad typ p.g.a. sin operation. så det var jätteroligt att hon var här idag!
efter skolan ska jag nog bara hem och ta det lugnt med mamma. funderar på att dra upp en sväng till emma, men får se om hon kan först. annars blir det nog en hemmakväll. också något jag borde ha oftare..


jag hatar att drömma för det är så jävla nära verkligheten. det känns ju som på riktigt.
hade en dröm om mamma här om natten. vi bråkade om något och det slutade med att hon sprang hemifrån. bara rymde. hon har gjort det innan, i verkligheten. det känns konstigt att tänka på det. att hon faktiskt rymt för att inte hittas. fast hon har hittats. och nu är hon hemma. och min största rädsla är att hon ska försvinna från mig.
när jag vaknade kom det upp frågor i mitt huvud som har stört mig i flera dagar nu. är det mitt fel att hon mår dåligt ibland? jag vet att jag inte är orsaken till hennes sjukdom, men jag kanske är en bidragande faktor till hennes dagliga mående? tänk om hon mådde bättre om jag bara flyttade? jag vet inte. förvirrad, fundersam och nedstämd, igen. som om någon testar mig, men hur länge är det meningen att man ska orka egentligen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: